Translate

Monday 18 June 2012

Perfect Sense

















Semalam aku berkesempatan menonton filem Perfect Sense lakonan Ewan McGregor dan Eva Green. Menarik filem ni. Sebelum tonton tu, taklah menaruh harapan yg tinggi sangat, tapi bila dah start..memang tak boring. Tapi AWAS...filem tak sesuai untuk tontonan yg bawah umur kerana terdapat adegan 18sx.

Filem ni berkisar kepada sepasang kekasih yang menepuh kehidupan yang berlatar belakangkan situasi ketika manusia sedang diserang oleh sejenis virus yang menyebabkan manusia kehilangan deria bermula dengan deria bau hingga deria penglihatan. Dapat dilihat bagaimana keadaan kehidupan manusia menjadi porak-peranda apabila mereka kehilangan satu demi satu deria ini. Pada awalnya, ketika kehilangan deria bau dan rasa, manusia digambarkan sebagai mampu untuk menyesuaikan diri dan meneruskan kehidupan dengan kekurangan itu....tapi bila mereka mula kehilangan deria pendengaran dan penglihatan ...kehidupan mula kelam kabut.

Filem ini memang membuatkan aku terfikir dan bersyukur tentang besarnya nikmat deria yang Allah kurniakan ini. Dari filem ini boleh dibayangkan bagaimana kehidupan manusia jika Allah menarik balik kurniaan Nya ini satu demi satu.

No comments:

Post a Comment